ביטוח רכב באינטרנט |
תחום ביטוח הרכב עבר במהלך שלוש השנים האחרונות מהפכה שיווקית וכל אחד עשוי להרגיש את מהפכה זו בדרך כלל באמצעות שני חושים. הראשון הינו חוש השמיעה באמצעותו ניתן לשמוע את הפרסומות השוטפות אותנו ברדיו ומכריזות על מחירים תחרותיים, שירות אישי ומיני מתנות לרוכש ביטוח רכב.
החוש השני הינו חוש הראיה באמצעותו אנו צופים בפרסומות עבור ביטוח רכב בערוצים המסחריים בטלווזיה, במימד זה חברות הביטוח שוכרות שחקנים מוכרים על מנת לייצר זהות והכרות עם המותג שלהן.
בעבר ביטוח רכב היה תחום אפור, משעמם נטול חשיפה ציבורית בעיקר בגלל מחירים קבועים שיצרו מציאות של העדר תחרות. ביטוח לרכב נמכר באמצעות סוכני ביטוח אשר נהנו מעמלות מכירה גבוהות שהתקבלו מחברות הביטוח.
הופעת הביטוח הישיר הוציאה את הסוכנים מתהליך המכירה והכניסה את השימוש במדיה, עיתון רדיו וטלוויזיה לצורך שיווק המוצר. בתגובה חברות ביטוח מסורתיות יצאו במסעות פרסום והגבירו את אמצעי השיווק לרבות הורדת מחירים.
כתוצאה מתהליך זנ התעורר השוק. ביטוח לרכב נכנס לתודעת הציבור כמוצר שניתן לרכוש באמצעות מגוון חברות ביטוח לצד שוני משמעותי במחירים.
עם התעוררות שוק ביטוח הרכב, התחרות על חשיפת המוצר לגולשים הגיעה גם לאינטרנט. ראשית הדרך הייתה בשנת 2004 אשר באה לידי ביטוי באמצעות פרסומות בפורטלים הגדולים. רוב הפרסומות לא היו מכוונות לאינטרנט ודמו בחלקם לשלטי הרחוב המוכרים ובחלקם השני למודעות הפרסומת בטלבזיה.
|
|
|
|
בהמשך יצרו המפרסמים פרסומות ייחודיות עבור האינטרנט. אפשרות שיווק נוספת שהופיע באינטרנט, לאחר שנוסתה בהצלחה בארה"ב ובבריטניה הינה הפניות אינטרנט, או בלעז, Internet Leads. הפניות אינטרנט פועלות כך, גולש שמחפש מוצר מסויים במקרה שלנו, ביטוח רכב, יקיש את הביטוי המדויק או ביטויים קרובים: ביטוח רכב, ביטוח לרכב, ביטוח מקיף וכדומה במנועי חיפוש.
הגולש ימצא אתרי אינטרנט מסחריים המציעים לו לקבל הצעות עבור ביטוח רכב ממספר מבטחים הכל בחינם וללא התחייבות על הגולש למסור את פרטיו מספר הטלפון שלו ופרטים נוספים אודות המוצר עבורו הינו מעוניין לקבל הצעה.
הפרטים מועברים לחברות ביטוח וסוכני ביטוח ואלה פונים לגולש באמצעות הטלפון עם הצעה מותאמת עבור הביטוח המבוקש. אפשרות שיווק זו הפכה להיות מאוד מקובלת וחברות ביטוח רבות מאתרות לקוחות פוטנציאלים באמצעותה. חברות ביטוח שבוחרות לא להשתמש באותן חברות מסחריות למעשה מקימות דפי אינטרנט בודדים אשר אליהן מכוון הגולש המחפש מוצר ביטוחי זה או אחר. בדף זה הגולש ממלא טופס הכולל את פרטיו האישים וסוג הביטוח המבוקש.
חברת הביטוח יוצרת קשר טלפוני עם הגולש ומספקת לו את הצעת הביטוח המבוקש. באמצעות תהליך זה מקבל הגולש הצעת ביטוח אחת ומנגד ובאמצעות החברות המסחריות מקבל הגולש מספר הצעות במקביל תוך פרק זמן קצר.
הדור הבא, הינו מכירת ביטוח באינטרנט. כאן הקדימה חברת ביטוח ישיר את חברות הביטוח המתחרות. חברת ביטוח ישיר מאפשרת היום לרכוש ביטוח רכב, ביטוח אופנוע וביטוח קטנוע באמצעות אתר האינטרנט של החברה הכול מבלי לשוחח עם נציג החברה.
פרטי הרכ,ב התשלום והפקת הפוליסה מתבצעים ישירות באמצעות האינטרנט. יש להניח שלא יעבור זמן רב וחברות ביטוח נוספות יצטרפו למגמה ויאפשרו מכירת ביטוח רכב באמצעות אתרי האינטרנט שלהן ואולי באמצעות תהליך זה יוזילו את עלות הביטוח. יש לקוות שמגמה זו תגיע לתחומי ביטוח נוספים כמו ביטוח דירה, ביטוח משכנתא וביטוח חיים שכן בזמן שכל המידע מוצג לעיני הציבור באינטרנט, כולל המחיר, השקיפות והתחרות על המחיר גוברים ומסייעים לצרכנים לקבל מוצר טוב יותר.
השוואת מחירי ביטוח באינטרנט, היום ניתן באתר משרד האוצר לבצע השוואת מחירי ביטוח חובה לרכב. מחשבון תעריפי ביטוח חובה, פתוח ואף מומלץ לשימוש רוכשי הביטוח. במחשבון ניתן לחשב את תעריפי ביטוח החובה בהתאם למאפייני הנהג והרכב ולקבל רשימה של פרמיית ביטוח החובה בכל אחת מחברות הביטוח. חשבון לזכור כי ניתן לרכוש ביטוח חובה בנפרד מביטוח מקיף אצל סוכנים שונים ואצל חברות ביטוח שונות.
באינטרנט ניתן היום לגולשים לקנות ביטוח באמצעות חברת ביטוח ישיר, וחברת הפניקס ולקיים בדיקת עלות ביטוח חובה אובייקטיבית מהירה אך עדיין עיקר תפקודו של האינטרנט בתחום זה הינו שיווקי וממוקד, כזה שנמצא בעיקר היכן שאנו מחפשים אם כן ניתן לומר כי האינטרנט בהחלט מסייע לצרכנים לקיים סקר מחירים בתהליך פשוט וקל.
|
|
מאמרים נוספים בסדרה: מידע שימושי לנוהגים ברכב
|
|
|