חברת ניו קופל ביטוח אשר החלה לשווק פוליסות ביטוח רכב באמצעות סוכני ביטוח בתחילת שנת 2008. משנה את כללי התגמול סוכני ביטוח. חברת הביטוח מגדילה את העמלה המשולמת לסוכן ביטוח בעת מכירות בפוליסת ביטוח רכב באמצעות שינוי השיטה לחישוב העמלה.
עד כה נהגו חברות ביטוח לשלם עמלה לסוכנים מהפרמיה, הסכום אותו משלם בעל הרכב עבור פוליסת ביטוח רכב, ברוטו ולא מהפרמיה נטו. למעדה הפרמיה שהציבור משלם מכילה מרכיבים נוספים עליהם הסוכן אינו מקבל תשלום כמו דמי רישום שונים אשר מכונים בהגה המקצועית דמי "דמים"
שינוי שיטת החישוב מגדיל את התשלום שמקבל סוכן ביטוח עבור מכירת פוליסת ביטוח רכב. האם שינוי השיטה יגרום לסוכנים להעדיף למכור פוליסת ביטוח רכב באמצעות ניו-קופל על פני חברות ביטוח אחרות, על מנת שזה יקרה על ניו-קופל להיות לחרותית בעלות הפוליסה לצרכן.
|